کد خبر: ۲۲۸۰۴۳
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳
مسابقات جهانی کشتی فرنگی از امروز آغاز شد و گرایی توانست در اولین دیدار حریف روس خود را شکست دهد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان از امروز پنجشنبه به میزبانی بلگراد آغاز شد. این مسابقات نخستین مرحله کسب سهمیه المپیک پاریس محسوب می‌شود.

نتایج فرنگی‌کاران کشورمان به شرح زیر است: 

در وزن 55 کیلوگرم که 21 شرکت کننده دارد، پویا دادمرز پس از استراحت در دور اول، در دور دوم به مصاف سابولس لوسونس از صربستان می‌رود. الدانیز عزیزلی قهرمان جهان از آذربایجان در گروه دادمرز حضور دارد.

در وزن 77 کیلوگرم که با حضور 46 کشتی‌گیر برگزار می‌شود، محمدعلی گرایی در دور اول با آدلت تیولیوبایف از روسیه مبارزه کرد و با نتیجه 2 بر صفر به برتری رسید و راهی مرحله بعد شد.

گرایی در دور دوم با نائو کوزاکا از ژاپن روبه‌رو می‌شود. یونس امره باشار دارنده مدال برنز جهان از ترکیه و آکژول محموداف قهرمان جهان و نایب قهرمان المپیک از قرقیزستان در گروه گرایی قرار دارند.

در وزن 82 کیلوگرم که 25 نفر حضور دارند، علیرضا مهمدی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم به مصاف برنده مبارزه میان کوواسویچ از صربستان و شوهی یابیکیو دارنده مدال برنز المپیک از ژاپن می‌رود. یاروسلاو فیلچاکوف دارنده مدال برنز جهان از اوکراین و ماکسیم مانوکیان قهرمان اسبق جهان از ارمنستان در گروه مُهمدی قرار دارند.

در وزن 130 کیلوگرم که 31 شرکت کننده دارد، امین میرزازاده در دور نخست به مصاف ادوارد سوقومونیان از برزیل می‌رود و در صورت پیروزی در این دیدار، در دور دوم با برنده کشتی میان ویشنویتسکی از اوکراین و اوکومورا از ژاپن پیکار می‌کند. اوسکار پینو هیندز دارنده مدال های نقره و برنز جهان از کوبا در گروه میرزازاده حضور دارد و رضا کایالپ قهرمان جهان و دارنده مدال های نقره و برنز المپیک از ترکیه در بالای جدول حضور دارد و تا دیدار فینال با نماینده کشورمان روبرو نخواهد شد.

پایان پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار